torstai 4. elokuuta 2011

Elokuukin jo alkoi.. Kyllä aika menee nopeasti. Saikulla kun olen, niin on hyvää aikaa päivitellä hieman blogia.
Kuva viikko pystytyksen jälkeen (26.7.2011)
  

Ensimmäinen sitruunatetrapari kuti viikon jälkeen tässä altaassa, eli samoihin aikoihin kuin kuva otettiin.Yleensä olen ruokinut kaloja kerran päivässä, mutta uudessa altaassa kaksi kertaa päivässä ja heti alkoi kutuhalukkuuden nousu. Tänään puolet sitruunatetroista on komeissa kutu väreissä, vaikka lämpötila altaassa on pari astetta vähemmän kuin yleensä.
Annoin pois reilut kasat tiikerivallisneriaa ja susswassertangia, jotka olivat vanhassa altaassa kasvaneet reilusti, enkä halunnut täyttää heti uutta allasta niillä. Minulla on tuohon tiikerivallisneriaan pieni viharakkaus-suhde, se on kivaa ja nättiä, kun se kasvaa hitaasti ja pysyy sille varatulla alueella, mutta sitten kun niitä pistokkaita tunkee, joka kohdasta ja toisten kasvien keskeltä niin hermot menee. Ja revin sitä raivolla ylös altaasta. Minun oli tarkoitus antaa kaikki tiikerivallisneriat pois, mutta jotenkin sitä jäi altaaseen pari nippua... Ja edelleen olen vailla ricciaa.
Viime viikolla altaaseeni saapui pieni Topaasipleko L-200, valitettavasti en tuosta vikkelästä ja touhukkaasta kaverista saanut selkeämpää kuvaa. Kuten kuvasta ehkä saa selvän pleko on vihertävän harmaa, eikä siinä ole juuri ollenkaan keltaista. Pieni vielä on, mutta kovaa tahtia kesäkurpistsa häviää napaan.

1 kommentti:

  1. Onpa kaunis tuo altaasi! Ei yhtään sekavan näköinen, kuten jossakin aikaisemmassa postauksessa arvelit. Ja mukavaa, kun ensimmäiset jo kutevatkin.

    M.

    VastaaPoista